BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 29 December 2011

cEr!ta- cErita Akhir. .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang

salam=)

erm arini x ckp byk kot. .just nak share ckit sahaja dari majalah anis. .

kemAtIaN aDAlah pAsTi
bAgI SeTiAp yAng HIdop,
nAmUn p'AkhirAn
yAng BagaimAnAkAh
sEtiAp kIta inGinkAn ???

daripada kisah2 mereka yg tlah pergi, kita yang masih hidup mengambil   iktibar. .kita belajar dari kematian yang memilukan seperti anak muda yg meninggal dunia ketika merempit,seorg gadis mati akibat dicabul kehormatannya dan bayi kecil tidak berdosa mati akibat di bunuh ibunya sendiri..sudah semestinye kite berdoa agar pengakhiran hidup kita tidak sebegitu..sebaliknya, apabila kita mendengar kematian yg mengharukan seperti seorg imam meninggal dunia ketika solat,meninggal dunia ketika tawaf di mekah atau mati syahid di palestin,mesti terdetik di benak kite algkah indahnye jika dijemput oleh Allah dengan cra yg sama..

sebagaimana kita berdoa utk sebuah kehidupan yang baik dan berjaya begitu juga kita disarankan berdoa agar mendapat kematian yang diterima oleh Allah S.W.T.

namun berdoa shaja tanpa menunjukkan sebarg usaha tidak sehebat org yg menginfakkn diri mereka ke jalan Allah..kita mesti berlumba2 membuat sebanyak mungkin kebaikan adalah utk meraih redha Allah..kita mengejar kekayaan adlh utk bersedekah kpd para hamba Allah..tidak gentar harung ujian kerana tahu ia sebab utk mendapat perhatian Allah..sampailah mereka merindukan saat kematian untuk bertemu Allah..

malang tidak berbau seperti kata pepatah melayu. . tidak semestinya org yg sakit mahupun tua akn pergi dahulu sebelum kita. . sebaliknye ia dtg tnpa bau.suara mahupun petanda..maka siapkanlah diri pada bila2 masa. .

sabda Nabi SAW : org yg cerdik adalah org yg mengingati mati..

wallahualam.

0 comments: