BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, 29 December 2011

cEr!ta- cErita Akhir. .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang

salam=)

erm arini x ckp byk kot. .just nak share ckit sahaja dari majalah anis. .

kemAtIaN aDAlah pAsTi
bAgI SeTiAp yAng HIdop,
nAmUn p'AkhirAn
yAng BagaimAnAkAh
sEtiAp kIta inGinkAn ???

daripada kisah2 mereka yg tlah pergi, kita yang masih hidup mengambil   iktibar. .kita belajar dari kematian yang memilukan seperti anak muda yg meninggal dunia ketika merempit,seorg gadis mati akibat dicabul kehormatannya dan bayi kecil tidak berdosa mati akibat di bunuh ibunya sendiri..sudah semestinye kite berdoa agar pengakhiran hidup kita tidak sebegitu..sebaliknya, apabila kita mendengar kematian yg mengharukan seperti seorg imam meninggal dunia ketika solat,meninggal dunia ketika tawaf di mekah atau mati syahid di palestin,mesti terdetik di benak kite algkah indahnye jika dijemput oleh Allah dengan cra yg sama..

sebagaimana kita berdoa utk sebuah kehidupan yang baik dan berjaya begitu juga kita disarankan berdoa agar mendapat kematian yang diterima oleh Allah S.W.T.

namun berdoa shaja tanpa menunjukkan sebarg usaha tidak sehebat org yg menginfakkn diri mereka ke jalan Allah..kita mesti berlumba2 membuat sebanyak mungkin kebaikan adalah utk meraih redha Allah..kita mengejar kekayaan adlh utk bersedekah kpd para hamba Allah..tidak gentar harung ujian kerana tahu ia sebab utk mendapat perhatian Allah..sampailah mereka merindukan saat kematian untuk bertemu Allah..

malang tidak berbau seperti kata pepatah melayu. . tidak semestinya org yg sakit mahupun tua akn pergi dahulu sebelum kita. . sebaliknye ia dtg tnpa bau.suara mahupun petanda..maka siapkanlah diri pada bila2 masa. .

sabda Nabi SAW : org yg cerdik adalah org yg mengingati mati..

wallahualam.

Tuesday, 27 December 2011

tentang dhia

                      

 arghhh!!!! sekarang niy musim tentang dhia plak. . mggu ni je last episod dye. .
 tgok cter niy cdey cgt. . cian gler la kat dhia tuh. . pe nasib la dapat mak mertue mcm tuh. .
agak2 nyer kat dunie niy ade x mertue jenis mcm tuh??

kreatif btol la pengarah2  malaysia niy. . klw jahat nak yg btol2 kaw punye jahat . .wat ak nanges je tgok nasib dhia. . hurm . .

Saturday, 24 December 2011

wAyAng.!!! - at jayA jusc0

 assalamualaikum . ehem2. .
  tdi pgy j.j tgok wayang cter sAtU mAlAm kUbUr BeRaSaP. .
 mse cmpay j.j tdi 2 kn. . sye tgok rmai cgt psngan couples. .
 bkn na ckp ape la tpi ad sesetengahnye yg zaman sekarang niy mcm da jdi trend plak kn
pkai tudong hanya untuk melawa. .tu oke lgy la. .yang tak tahannyer bile da le pakai tudong bole pulak le
 pegang2 , pelok2 lelaki yang bukan muhrim . . bile pikir balek kan ibu bapa diorg x kesah ke ank diorg keluar berdua2an dgn lelaki yg masih belum tntu itu jodoh anak dyorg.???

 korg x t'fikir ke??

 n lgy satu tdi sye ad nmpak seorg perempuan melayu ISLAM . . pakaiannye hanyalah singlet biase yg kte pkai dkat dlam bju dengan kain kembang. .malu sye sbgai seorg perempuan islam tgok cre pkaian org tu . .

sye berharap agar mereka temasuk saye yg msih kurg ilmu didada agar diberikan hidayah oleh ALLAH S.W.T. .
 diharapkan agar tida menghine mana2 pihak yg ada yang anda terjumpe sprti diatas tetapi berdoalah agr mereka diberi hidayah dan berdoa agar kite tidak terjerumus ke lembah itu. . amiin. .

Thursday, 22 December 2011

tusy=n =)

   
hehe tdi 2syen bm blaja lah psl SyAiR SiTi SiAnAh kan. .
  syair tue kn mcm menghine pompuan ckit tpi ble da phm mksodnyer ase ade ptotnye jgak syair tue diciptekn . .
at least sbgai perempuan, kite bole le amek iktibar dri syair tue . .

  klw korg lupe korg bole wat revisi0n bkak balek bku komsas tingkatan 4 . .oke
hehe . .2 je kot. .
 
     renung2kan dan selamat beramal . .hehe

Friday, 16 September 2011

NOT A PERFECT GIRL


Not a Perfect Girl
Get more Graphics and Twitter Backgrounds