BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, 9 March 2012

RENUNG2KAN. . .

untuk adam.. andai mahu mencari hawa..

1. jgn dilihat pd purdah mahupun tudung semata-mata..kerna hawa hari ini tidak lagi seperti dulu..
lihatlah pd telapak tgnnya..andai mudah telapak lembut itu hinggap pd kulit lelaki lain tanpa lapik..
fikirlah semasaknya utk menyuntingnya..
sesungguhnya memegang bulu anjing itu lebih baik dari menyentuh kulit lelaki atau wanita yang boleh kita kahwini..

2. jgn dilihat pada baju labuh mahupun jubahnya semata-mata..lihatlah pada sebujur bibirnya..
andai kata-katanya berbisa atau kuat suaranya..fikirlah semasaknya andai hati masih teringin menyuntingnya..
khuatir kelak dia membawa fitnah buat si suami..menabur buruk diri si suami..

3. jgn dilihat pada cantik ayu wajahnya semata-mata..lihatlah pada sepasang indah mata miliknya..
andai tidak redup menunuduk pandangan..fikirlah semasaknya andai ingin terus menyunting dirinya..
khuatir bila sudah bersuami matanya masih terus meliar memandang segak rupa lelaki lain yang bukan bernama suami..

untuk hawa.. andai mahu menerima cinta adam..

1. jgn dilihat pada kereta mewahnya semata-mata..lihatlah pd aktiviti malamnya..
andai liar hidupnya tika malam menjelma..fikirlah sebaiknya andai mahu menerima..kerna maksiat itu lebih mudah tatkala kelam malam sudah tiba..
khuatir juga subuhnya terus leka dibuai mimpi nan indah..

2. jgn dilihat pada pakaian berjenama semata-mata..lihatlah pada bahagian kakinya..
andai mudah lututnya ditayangkan tatkala lincah dipadang bola..
fikirlah sebaiknya andai masih mahu menerima..kerna aurat suami itu hanya selayaknya dilihat oleh si isteri..

3. jgn dilihat pada tampan paras semata-mata..lihatlah pada mulutnya tatkala berbicara..
andai dia mudah menghambur carutan dan sumpah seranah..fikirlah sebaiknya andai masih tegar memilihnya..
khuatir apabila bersama kelak..kesalahan kecil anda akan menerima hamburan cacian yang menyeksakan..

renungkanlah..

Saturday, 28 January 2012

14 KEISTIMEWAAN WANITA DALAM ISLAM

 hope korg suke entry ni wahai kaum hawa. .


     dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang. . 

  * wanita yg solehah(baik) itu lebih baek dari 70 org llaki yg soleh

  * barg siapa yg menggembirakan ank prmpuannya,drjtnya 
     seumpama org yg sentiasa menangis kerana tkutkn Allah ..
     org yg tkut kpd Allah diharamkn api neraka keatas tubuhnya. .

  * brg siapa mmbawa hadiah(brg mknn dri psr ke rumah)lalu
     d'brikan kpd keluarganya maka pahalanya sprti bersedekah 

  * hndaklah mndahulukn ank perempuan drpd ank lelaki. .
     (maka brgsiapa yg menyukakan ank perempuan seolah olah
     die memerdekakan ank Nabi Ismail a.s

  * brgsiapa yg mempunyai 3 ank perempuan atau 3 saudara 
     perempuan/dua ank perempuan atau 2 saudara
     perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam prgaulan mrka dan
     mndidik mereka dengan penuh rasa takwa  serta
     bertanggungjawab maka baginya adlh syurga

  * daripada Aisyah r.a " brgsiapa yg diuji dgn sesuatu dari ank
     perempuannya, lalu dia berbuat baik kpd  mereka maka
     mereka akn jdi pnghalang bginya drpd api neraka"

  * syurga itu di bawah telapak kaki ibu

  * apabila memanggil akn engkau kedua ibu bapamu maka
     jwblah pgglan ibumu dahulu

  * wanita yg taat berkhidmat kpd suaminya akn trtutup pintu2
     neraka dan trbuka pintu2 syurga.masuklah dari mana2 pintu yg
     dia kehendaki dgn tidak dihisab

  * wanita yg taat akn suaminya , semua ikn2 di laut burung di
     udara malaikat di langit.matahari dan bulan,semuanya akn
     beristighfar baginya selama mana dia taat kpd suaminya dan
     menjaga sembahyang  serta puasanya.

  * Aisyah r.a berkata "aku bertanya kpd Rasulullah siapakah yg
     lebih besar haknya trhadap wanita? jawab Baginda,"suaminya."
     ." siapa pula berhak keats lelaki ?" tanya Aisyah kembali,
     jawab Rasulullah SAW,"Ibunya"

  * perempuan apabila smbhyang 5 waktu, puasa bulan ramadan
    ,memelihara kehormatannya,serta taat kpd  suaminya, masuklah
     die dri mna2 pintu syurga yg dia kehendaki. . 

  * 3 perempuan yg menolong suaminya dlm urusan agama,maka
     Allah memasukkan dia ke dalam syurga  lebih dahulu drpd 
     suaminya(10,000 tahun)

  * apabila seseorg perempuan mengandung janin dlm rahimnya 
     maka beristighfarlah para malaikat untuknya  Allah mencatatkn
     bginya stiap hari dgn 1,000 kebaikan dan menghapuskan 
     drinya 1,000 kejahatan..

   Wallahualam . .

  

Thursday, 29 December 2011

cEr!ta- cErita Akhir. .

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang

salam=)

erm arini x ckp byk kot. .just nak share ckit sahaja dari majalah anis. .

kemAtIaN aDAlah pAsTi
bAgI SeTiAp yAng HIdop,
nAmUn p'AkhirAn
yAng BagaimAnAkAh
sEtiAp kIta inGinkAn ???

daripada kisah2 mereka yg tlah pergi, kita yang masih hidup mengambil   iktibar. .kita belajar dari kematian yang memilukan seperti anak muda yg meninggal dunia ketika merempit,seorg gadis mati akibat dicabul kehormatannya dan bayi kecil tidak berdosa mati akibat di bunuh ibunya sendiri..sudah semestinye kite berdoa agar pengakhiran hidup kita tidak sebegitu..sebaliknya, apabila kita mendengar kematian yg mengharukan seperti seorg imam meninggal dunia ketika solat,meninggal dunia ketika tawaf di mekah atau mati syahid di palestin,mesti terdetik di benak kite algkah indahnye jika dijemput oleh Allah dengan cra yg sama..

sebagaimana kita berdoa utk sebuah kehidupan yang baik dan berjaya begitu juga kita disarankan berdoa agar mendapat kematian yang diterima oleh Allah S.W.T.

namun berdoa shaja tanpa menunjukkan sebarg usaha tidak sehebat org yg menginfakkn diri mereka ke jalan Allah..kita mesti berlumba2 membuat sebanyak mungkin kebaikan adalah utk meraih redha Allah..kita mengejar kekayaan adlh utk bersedekah kpd para hamba Allah..tidak gentar harung ujian kerana tahu ia sebab utk mendapat perhatian Allah..sampailah mereka merindukan saat kematian untuk bertemu Allah..

malang tidak berbau seperti kata pepatah melayu. . tidak semestinya org yg sakit mahupun tua akn pergi dahulu sebelum kita. . sebaliknye ia dtg tnpa bau.suara mahupun petanda..maka siapkanlah diri pada bila2 masa. .

sabda Nabi SAW : org yg cerdik adalah org yg mengingati mati..

wallahualam.

Tuesday, 27 December 2011

tentang dhia

                      

 arghhh!!!! sekarang niy musim tentang dhia plak. . mggu ni je last episod dye. .
 tgok cter niy cdey cgt. . cian gler la kat dhia tuh. . pe nasib la dapat mak mertue mcm tuh. .
agak2 nyer kat dunie niy ade x mertue jenis mcm tuh??

kreatif btol la pengarah2  malaysia niy. . klw jahat nak yg btol2 kaw punye jahat . .wat ak nanges je tgok nasib dhia. . hurm . .

Saturday, 24 December 2011

wAyAng.!!! - at jayA jusc0

 assalamualaikum . ehem2. .
  tdi pgy j.j tgok wayang cter sAtU mAlAm kUbUr BeRaSaP. .
 mse cmpay j.j tdi 2 kn. . sye tgok rmai cgt psngan couples. .
 bkn na ckp ape la tpi ad sesetengahnye yg zaman sekarang niy mcm da jdi trend plak kn
pkai tudong hanya untuk melawa. .tu oke lgy la. .yang tak tahannyer bile da le pakai tudong bole pulak le
 pegang2 , pelok2 lelaki yang bukan muhrim . . bile pikir balek kan ibu bapa diorg x kesah ke ank diorg keluar berdua2an dgn lelaki yg masih belum tntu itu jodoh anak dyorg.???

 korg x t'fikir ke??

 n lgy satu tdi sye ad nmpak seorg perempuan melayu ISLAM . . pakaiannye hanyalah singlet biase yg kte pkai dkat dlam bju dengan kain kembang. .malu sye sbgai seorg perempuan islam tgok cre pkaian org tu . .

sye berharap agar mereka temasuk saye yg msih kurg ilmu didada agar diberikan hidayah oleh ALLAH S.W.T. .
 diharapkan agar tida menghine mana2 pihak yg ada yang anda terjumpe sprti diatas tetapi berdoalah agr mereka diberi hidayah dan berdoa agar kite tidak terjerumus ke lembah itu. . amiin. .

Thursday, 22 December 2011

tusy=n =)

   
hehe tdi 2syen bm blaja lah psl SyAiR SiTi SiAnAh kan. .
  syair tue kn mcm menghine pompuan ckit tpi ble da phm mksodnyer ase ade ptotnye jgak syair tue diciptekn . .
at least sbgai perempuan, kite bole le amek iktibar dri syair tue . .

  klw korg lupe korg bole wat revisi0n bkak balek bku komsas tingkatan 4 . .oke
hehe . .2 je kot. .
 
     renung2kan dan selamat beramal . .hehe

Friday, 16 September 2011

NOT A PERFECT GIRL


Not a Perfect Girl
Get more Graphics and Twitter Backgrounds